مهاجرت پرستارمهاجرت پزشکی

دیتافلو کشورهای عربی پزشکان و پیراپزشکان (مدارک و هزینه ها)

پزشکان و پیراپزشکان برای مهاجرت کاری به کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس باید سوابق تحصیلی و کاری خود را از طریق دیتافلو اعتبارسنجی و اصالت‌سنجی کنند. دیتافلو یکی از الزامات اصلی برای رجیستری و دریافت مجوز کاری در حوزه پزشکی است. درواقع افراد باید در کنار قبولی در آزمون‌های صلاحیت حرفه‌ای پرومتریک کشورهای عربی برای انجام دیتافلو نیز اقدام کنند.

 مدارک لازم برای انجام دیتافلو، سایت ثبت‌نام نحوه برگزاری و مدت‌زمان پاسخگویی ازجمله مواردی است که باید موردتوجه افراد برای ثبت‌نام قرار گیرد. لذا در این مطلب نکات لازم برای انجام دیتافلو بیان می‌شود تا متقاضیان با آگاهی کافی برای انجام روال دیتافلو اقدام کنند.

دیتافلو کشورهای عربی

دیتافلو چیست؟

دیتافلو یک شرکت انگلیسی است که در حوزه تائیدِ مدارک و سوابق تحصیلی و کاری افراد در کشور مبدأ فعالیت می‌کند. تائید صادرشده از طریق دیتافلو مورد تائید وزارت بهداشت کشورهای حاشیه خلیج‌فارس است. درواقع کار اصلی دیتافلو ارائه یا PSV (Primary Source Verification)  است که برای دریافت مجوز کاری برای گروه پزشکی که قصد مهاجرت به کشورهای عربی دارند، ضروری است.

دیتافلو در کشورهایی مانند امارات متحده عربی، اردن، هندوستان، عربستان و فیلیپین شعبه دارد اما روال کاری این موسسه به‌صورت آنلاین انجام می‌شود و نیاز به مراجعه حضوری نخواهد بود.در لیست زیر لینک های مرتبط با شرایط کاری و رشته هایی که نیاز به دیتافلو دارند آورده شده است:

ارائه گواهی دیتافلو در چه کشورهایی الزامی است؟

در حال حاضر برای سه کشور پرطرفدار برای مهاجرت کادر درمان یعنی عمان، امارات متحده و قطر انجام دیتافلو الزامی است. روال کلی انجام دیتافلو برای این کشورها مشابه هم است اما تفاوت‌هایی جزئی دارد؛ که در ادامه این موارد بیان می‌شود.

ثبت دیتافلو در کشور عمان:

برای انجام دیتافلو در کشور عمان متقاضیان با داشتن آدرس ایمیل و ثبت‌نام در لینک دیتافلو عمان می‌توانند برگزاری مدارک را انجام دهند. متقاضیان با ورود به لینک ثبت‌نام دیتافلو عمان و پرداخت هزینه به واحد پولی کشور بدون نیاز به ثبت‌نام در سایت وزارت بهداشت این کشور اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

ثبت دیتافلو برای کشور امارت:

برای ثبت‌نام دیتافلو در کشور امارات در لینک ثبت نام دیتافلو دبی افراد باید در ابتدا در dha اکانت داشته باشند. انجام بارگذاری مدارک از برای امارت یا دبی از طریق لینک وزارت بهداشت این کشور انجام می‌شود. درواقع برای این ثبت‌نام متقاضیان باید با ایمیلی که در وزارت بهداشت ثبت کرده‌اند برای دیتافلو اقدام کنند.

ثبت دیتافلو برای کشور قطر:

برای کشور قطر نیز مشابه عمان متقاضیان می‌توانند به‌صورت مستقیم با ثبت‌نام و ایمیل خود وارد حساب کاربری دیتافلو قطر شده و اقدام به بارگذاری مدارک نمایند.

مدت‌زمان انجام و اعلام نتیجه دیتافلو

همان‌طور که ذکر شد برای انجام دیتافلو متقاضیان باید مدارک موردنیاز را در ایران آماده کنند. بر اساس تجربه کاری معمولاً آماده‌سازی این مدارک در ایران حدود یک ماه الی یک ماه و نیم زمان می‌برد. این مدت‌زمان برای صدور رسمی مدارک و ترجمه و تائیدهای لازم صرف می‌شود. مدت‌زمان پاسخگویی دیتافلو بر اساس کشور انتخابی متفاوت است. برای کشورهای در حاشیه خلیج‌فارس حداقل زمان پاسخگویی یک ماه در نظر گرفته‌شده اما در حالت عادی معمولاً سه ماه زمان برای گرفتن استعلامات لازم از دانشگاه‌های ایران و وزارت بهداشت لازم است. روال انجام این کار از شروع پروسه تا نتیجه نهایی معمولاً 4 الی 6 ماه سپری خواهد شد.

مدراک لازم برای دیتافلو

چه مدارکی برای دیتافلو نیاز است؟

برای انجام دیتافلو متقاضیان باید مدارک زیر را آماده کنند:

  • پاسپورت معتبر بااعتبار 6 ماهه
  • دانش‌نامه تحصیلی با ترجمه رسمی و تائیدِ دادگستری یا وزارت امور خارجه
  • ریزنمرات مقاطع تحصیلی با ترجمه رسمی و تائیدِ دادگستری یا وزارت امور خارجه
  • گواهی گوداستندینگ یا عدم سو پیشینه حرفه‌ای و سلامت جسمی و روانی
  • گواهی صلاحیت حرفه‌ای
  • گواهی سابقه شغلی سه سال آخر به زبان انگلیسی یا ترجمه رسمی

نکات لازم برای اماده‌سازی مدارک

  • مدارک باید با فرمت PDF باشد و حجم کمتر از 2 Mb بارگذاری شوند.
  • در گواهی سوابق شغلی عنوان شغلی و تاریخ شروع و پایان کار باید ذکر شود.
  • گواهی صلاحیت حرفه‌ای از طریق نظام پزشکی یا نظام پرستاری یا واحد صنفی مرتبط صادر می‌شود. گواهی صادر از طرف کارفرما مورد تائید نیست.
  •  برای کارمندان دانشگاه‌های گواهی شغلی را باید معاونت درمان دانشگاه تائید کند.

گواهی گوداستندینگ

گواهی گوداستندینگ یا  good standing درواقع گواهی عدم سو پیشینه حرفه‌ای برای کادر درمان است. این گواهی نشان‌دهنده عضویت فرد در نظام پزشکی است. برای دریافت این گواهی بسته به گروه شغلی فرد که می‌تواند شامل پزشکی، پرستاری یا سایر موارد از طریق سازمان نظام پزشکی، نظام پرستاری یا کارفرما و واحد صنفی اقدام کنند. با توجه به مدت‌زمان انجام استعلامات دیتافلو تاریخ صدور این گواهی نباید بیشتر از 6 ماه باشد. برای درخواست این گواهی متقاضیان باید وارد سایت نظام پزشکی یا نظام پرستاری شده و از طریق حساب کاربری درخواست دهند.

روش ثبت مدارک در دیتافلو

برای ثبت مدارک در دیتافلو باید مراحل زیر به ترتیب انجام شود:

ساخت حساب کاربری در سایت دیتافلو

  • برای شروع افراد باید در سایت دیتافلو حساب کاربری ایجاد کنند. این حساب از طریق ایمیل ساخته می‌شود و با رمز عبور می‌توانید وارد سامانه مرتبط شوید.
  • برای بارگذاری باید گزینه start application را انتخاب کنید. سپس از فهرست نام مراجع باید وزارت خانه کشور مقصد را انتخاب کنید.
  • بسته به گروه شغلی و تعداد مدارک باید پکیج مربوطه را به‌درستی انتخاب کرده و وارد مرحله بارگذاری مدارک شوید.
  • در صفحه جدید باید تصویر پاسپورت و اسکن مدارک بارگذاری شود.
  • در مرحله بارگذاری مدارک باید نام سازمان صادرکننده شروع و پایان دوره تحصیلی یا کاری وارد شود.
  • همچنین آدرس و شماره تماس ارگان‌ها نیز باید هنگام بارگذاری به‌درستی وارد شود.
  • درنهایت بعد از تکمیل موارد باید هزینه انجام پروسه واریزشده و ایمیل تائید دریافت شود.

هزینه انجام دیتافلو

هزینه انجام دیتافلو بست به کشور انتخابی متفاوت است. همچنین بسته به حرفه کاری و تعداد مدارک بارگذاری شده هزینه‌ها متغیر است. به‌عنوان‌مثال برای مجوز وزارت بهداشت دبی یا DHA هزینه‌های دریافتی شامل موارد زیر است:

  • Physcian and Dentist AED 1235
  • Pharmacist و Specialist Pharmacist 935 AED
  • Nurse 935 AED
  • Fresh graduates from UAE universities 300 AED
  • Any Additional Document Type 300 AED

Report Transfer

  • Previous report issued to MOHAP UAE or UAE Regulator 100 AED
  • Previous report issued to a Regulator outside UAE 200 AED
  • Previous TrueProfile.io report FreeFree

جمع‌بندی

در این مطلب اطلاعات لازم در مورد انجام دیتافلو بیان شد تا متقاضیان با داشتن آگاهی لازم برای انجام این مرحله ضروری گرفتن مجوز کاری از وزارت بهداشت کشور هدف اقدام کنند. مدارک لازم، هزینه انجام پروسه و نکات تکمیلی ازجمله مواردی بود که با جزئیات بیان شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس با ما