تحصیل پزشکی در خارج

بهترین دانشگاه‌های دبی و امارات در رشته پزشکی

امارات متحده عربی به دلیل داشتن شرایط ایدئال اقتصادی برای مهاجرت همواره به‌عنوان یکی از مقاصد اصلی افراد در نظر گرفته می‌شود. تحصیل در رشته پزشکی با توجه به شرایط مناسب این حرفه در این کشور همواره موردتوجه افرادی که تمایل به کار در این کشور دارند بوده است. حقوق بالا، نداشتن مالیات کاری و دریافت خدمات جانبی مانند مسکن، پرواز رایگان و کمک‌هزینه‌های دیگر ازجمله مواردی است که این کشور را برای تحصیل در رشته پزشکی در اولویت قرار داده است.

دانشگاه‌های امارات و دبی در رشته پزشکی ازلحاظ سطح و رتبه جهانی شرایط مساعدی دارند و با توجه به اعتبار دانشگاه‌های این کشور شرایط ورود اختصاصی در نظر گرفته‌شده است. داشتن مدرک زبان، شرکت در آزمون‌های ورودی یا دوره کالج ازجمله مواردی است که برای ورود به دانشگاه‌های دبی و امارات باید مدنظر داشت.

لذا در این مطلب شرایط اختصاصی ورود به دانشگاه‌های دبی و امارات را موردبررسی قرار می‌دهیم. عزیزان در صورت داشتن هرگونه سؤال در قسمت نظرات و پیشنهاد‌ها می‌توانند پاسخ سؤالات خود را دریافت کنند.

بهترین دانشگاه های پزشکی امارات

شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه خلیفه

دانشگاه خلیفه یکی از بهترین دانشگاه‌های امارات متحده و دارای رتبه بین‌المللی زیر 300 در دنیا است که شرایط پذیرش در این دانشگاه را نسبتاً چالشی کرده است. برای تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه خلیفه داشتن مدرک کارشناسی ترجیحاً در رشته‌های علوم، تکنولوژی، ریاضیات و مهندسی الزامی است. معدل قابل‌قبول برای پذیرش در رشته پزشکی این دانشگاه در دوره لیسانس 3 از 4 تعیین‌شده است. همچنین نمره زبان قابل‌قبول در این دانشگاه برابر موارد زیر در نظر گرفته‌شده است:

  • تافل اینترنتی 91 یا بیشتر
  • آیلتس آکادمی 6.5 به بالا
  • نمره زبان انگلیسی بالای 1550 در آزمون EmSAT امارات

متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه خلیفه باید در آزمون MCAT حداقل نمره قبولی 500 را کسب کنند. آزمون MCAT توسط کالج‌های پزشکی کشور آمریکا برگزار می‌شود و درواقع شرایط ورود به رشته پزشکی این دانشگاه مشابه شرایط ورود به دانشگاه‌های کشور آمریکا است.

طول دوره دکتری پزشکی در دانشگاه خلیفه 4 سال است که البته برای ورود به این رشته داشتن مدرک لیسانس الزامی است.

شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه امارات متحده عربی

دانشگاه امارات متحده یکی از دانشگاه‌های با رتبه جهانی زیر 300 در دنیا است که امکان تحصیل در رشته پزشکی در این دانشگاه فراهم است. پذیرش در این دانشگاه از طریق آزمون انجام می‌شود و بعد از قبولی داوطلب باید در مصاحبه این دانشگاه شرکت کند.

برای ورود به این دانشگاه داوطلبان باید در آزمون EmSAT شرکت کنند. این آزمون مشابه کنکور سراسری ایران برای ورود به دانشگاه‌های امارات در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود. برای ورود به رشته پزشکی داوطلبان باید در دروس ریاضی، انگلیسی، فیزیک، شیمی و زیست‌شناسی شرکت کنند. سطح نمره قابل‌قبول در آزمون برای دروس ذکرشده به شرح زیر است:

  • ریاضیات 900
  • فیزیک 900
  • زیست‌شناسی 1100
  • شیمی 1100

داوطلبان بجای آزمون EmSAT می‌توانند در آزمون MCQ را نیز ارائه دهند.

شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه گلف

داوطلبان تحصیل در رشته پزشکی این دانشگاه باید میانگین معادل 90 درصد را داشته باشند یعنی برای افرادی که از ایران اقدام می‌کنند داشتن معدل 18 ایران الزامی است. تحصیل رشته پزشکی در این دانشگاه به زبان عربی است و دانشجویان غیر عرب‌زبان باید یک دوره زبان عربی ثبت‌نام کنند.

برای ورود به رشته پزشکی در این دانشگاه قبولی در آزمون EmSAT اجباری است. نمره قبولی این آزمون برای ورود به رشته پزشکی حداقل 800 تعریف‌شده است. برای پذیرش علاوه بر کسب نمره حداقلی برای دروس اختصاصی نیز کسب نمرات لازم الزامی است دروس پراهمیت شامل و حداقل نمره شامل موارد زیر است:

    • زیست‌شناسی 1100
    • شیمی 1100
    • فیزیک 1100
    • ریاضیات 900

علاوه بر قبولی در آزمون EmSAT ریزنمرات مقطع دبیرستان نیز برای پذیرش در این دانشگاه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. دانش آموزان غیر اماراتی باید مدرک دیپلم خود را معادل‌سازی کنند و درصورتی‌که در پایه دهم، یازدهم و دوازدهم در دروس اصلی ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست‌شناسی نمرات مناسب نداشته باشند باید در دوره‌های پری مدیکال دانشگاه ثبت‌نام کنند.


حتما بخوانید: همه چیز درباره تحصیل پزشکی در امارات


شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه رأس الخیمه RAK

برای پذیرش در این دانشگاه داشتن نمره EmSAT 800 برای زبان عربی الزامی است. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در دوره زبان عربی مهارت زبانی خود را ارتقا دهند. داشتن نمره EmSAT 900 در درس ریاضی و همچنین کسب نمرات 900 دریکی از سه درس فیزیک، شیمی و زیست‌شناسی برای پذیرش این دانشگاه الزامی است.

در صورت عدم شرکت در آزمون EmSAT دانشجویان بین‌المللی باید در آزمون 4 درس اختصاصی ذکرشده که توسط دانشگاه برگزار می‌شود شرکت کنند.

علاوه بر مراحل ذکرشده شرکت در مصاحبه شخصی که توسط دانشگاه برگزار می‌شود نیز در شرایط اصلی پذیرش این دانشگاه ذکرشده است.

برای پذیرش این دانشگاه اولویت اصلی پذیرش برای افرادی است که در آزمون EmSAT شرکت کرده باشند.

شرایط نمره زبان در نظر گرفته‌شده برای این دانشگاه در رشته پزشکی برای آزمون‌های مختلف به شرح زیر است:

  • نمره 1100 در آزمون EmSAT
  • تافل کاغذی 500
  • نمره 61 آزمون تافل اینترنتی
  • نمره 5 آیلتس آکادمیک

آزمون پزشکی امارات

شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه محمد بن راشد

برای ورود به این دانشگاه داوطلبان باید در روال مصاحبه‌های اولیه یا MMI (Multiple Mini Interviews) این دانشگاه شرکت کنند.

مصاحبه‌های اولیه یا MMI

این مصاحبه‌ها مهارت‌های غیر شناختی هر داوطلب را به‌عنوان‌مثال مهارت‌های بین فردی، حرفه‌ای بودن و قضاوت اخلاقی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. روال این مصاحبه‌ها که برای سنجش شایستگی‌های غیر شناختی هستند و موارد زیر را در نظر می‌گیرند:

  • مهارت‌های ارتباطی
  • حل مسئله
  • یکدلی
  • استدلال اخلاقی/اخلاقی
  • تصمیم‌گیری

این مصاحبه‌ها در چندین مرحله انجام می‌شود که هر مرحله معمولاً 5 الی 6 دقیقه زمان می‌برد. مدت‌زمان کل مصاحبه 90 دقیقه طول می‌کشد. فضای مصاحبه معمولاً به‌صورت اتاق شبیه‌سازی‌شده بیمار و داوطلب یا به‌صورت سؤال و جواب است.

آزمون ورودی پذیرش

برای ورود به دانشگاه محمد بن راشد در رشته پزشکی به نمرات درسی دبیرستان داوطلب اکتفا نمی‌کنند و در دروس اصلی آزمون گرفته می‌شود؛ مانند سایر دانشگاه‌ها 4 درس اصلی که شامل ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست‌شناسی است مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. مدت‌زمان این آزمون 90 دقیقه است و داوطلب باید به 60 سؤال در این مدت‌زمان پاسخگو باشد. تقریباً حدود 40 سؤال از درس شیمی و زیست‌شناسی طرح می‌شود. داوطلبان باید به این آزمون در کامپیوتر پاسخگو باشند. نمره منفی برای آزمون در نظر گرفته نشده است و استفاده از ماشین‌حساب نیز مجاز نیست.

شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه عجمان

تحصیل در دانشگاه عجمان در رشته پزشکی مانند سایر دانشگاه‌های امارات نیاز به شرکت در آزمون ورودی و مصاحبه است. از شرایط اصلی ورود به این دانشگاه داشتن دیپلم 12 ساله و مدرک زبان انگلیسی و عربی است.

سطح زبان قابل‌قبول در این دانشگاه برای زبان عربی 800 EmSAT در نظر گرفته‌شده است. در صورت نداشتن سطح لازم زبان عربی این دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی دوره زبان در نظر گرفته است. برای زبان انگلیسی نیز سطح زبانی در نظر گرفته‌شده 1400 EmSAT یا آیلتس 6 است.

علاوه بر سطح زبان داوطلبان باید در آزمون ورودی این دانشگاه که در مدت‌زمان 1 ساعت انجام می‌شود شرکت کنند. مشابه سایر دانشگاه‌ها 4 درس اصلی برای این آزمون در نظر گرفته‌شده است. داشتن نمره آزمون EmSAT یا SAT نیز می‌تواند جایگزین آزمون ورودی این دانشگاه شود سطح نمره قابل‌قبول برای SAT 550 از 800 در نظر گرفته‌شده است. برای آزمون EmSAT داشتن نمره 900 درس ریاضی و داشتن نمره بالای 1100 دو درس از دروس شیمی، فیزیک و زیست‌شناسی الزامی است.

علاوه بر آزمون شرکت در مصاحبه شفاهی نیز برای ورود به دانشگاه عجمان الزامی است.

 جمع‌بندی

در این مطلب شرایط تحصیل در دانشگاه‌های دبی و امارات در رشته پزشکی موردبررسی قرار گرفت. ازجمله شرایط اصلی ورود به دانشگاه‌های این کشور داشتن مدرک زبان و شرکت در آزمون ورودی است. آزمون ورودی قابل‌قبول برای این کشور EmSAT که آزمون دانشگاهی امارات متحده عربی است و آزمون‌های بین‌المللی مانند MCAT، SAT و یا MCQ است. از مزایای اصلی تحصیل در رشته پزشکی در امارات با در نظر گرفتن هزینه‌های بالا ورود به بازار کار بعد از فارغ‌التحصیلی است.

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس با ما